First week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Groot - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Groot - WaarBenJij.nu

First week

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Januari 2013 | Curaçao, Curaçao

Vorige week zat ik rond deze tijd in het vliegtuig, weg van de kou en opweg naar het zonnige Curaçao. Net op tijd blijkt na al die berichten van facebook, want daarna begon de sneeuw met de bijbehorende files en treindrama’s. Toch blijft het een beetje vreemd om hier in de zon te zitten en te bedenken dat jullie je helemaal moeten inpakken om even naar buiten te kunnen. Hopelijk kunnen jullie er ergens ook wel een beetje van genieten.

Genieten doe ik hier zeker! Van de week ben ik bij Ocean encounters langs geweest; wat papierwerk ingevuld en werkkleding gekregen. De mensen zijn erg aardig en het is natuurlijk een erg leuke omgeving om te werken met al die mensen die langskomen om te duiken. Ik hoop daar dan ook veel te leren over duiken en alles wat erbij komt kijken. Morgen ga ik een refreshdive maken, wat inhoud dat ik de theorie van mijn Openwater(je eerste duikbrevet) ga doornemen, in het zwembad een paar oefeningen ga doen en daarna nog een kleine duik maak. Het is tenslotte alweer een jaar geleden dat ik voor het laatst gedoken heb, dus dan is het wel zo prettig om de kennis op te frissen. En het mooi is dat ik dit gratis mag doen, omdat ik erg werk. Heerlijk toch?!

Daarnaast ben ik bij de bank geweest om een bankrekening te openen. Ook wel leuk, het was de eerste plek waar ,sinds ik hier ben, geen enkele Nederlander zag. Overal werd Papiaments gesproken en er kwam zelfs een vrouw met enorme krulspelden en een legging aan iets regelen bij de bank. Was erg leuk gezicht:P Over 2 weken kan ik mijn pasje ophalen. Ook ben ik nog bij Emma, mijn oude stagebegeleidster van Sea Aquarium, langs geweest. Altijd leuk om bekenden op te zoeken.

(haha even tussendoor, ik zit nu op de patio dit verhaal te typen. Ineens hoor ik enorm veel lawaai, komt er een hele bende quads voorbij rijden:P)
Verder heb ik eigenlijk heel de week rondgelopen bij CDTC (het therapy centre). Ik heb het er onwijs naar mijn zin, de mensen zijn super en ik voel me er erg welkom. Esther (hoofdtrainer en waar ik dus ook in huis woon) betrekt me overal bij en zo krijg ik een hoop mee over de trainingen. Door de weeks zijn de therapiesessies met de kinderen en dat is ook zoo gaaf om te zien. Je ziet namelijk dat de dolfijnen zich ook aanpassen aan de kinderen. Zo was er bijvoorbeeld een kind wat met haar knieën op de mat zat en ze mocht een handshake vragen. (volgens mij noem dat zo. Dit houd in dat het kind twee handen uitsteekt en de dolfijn deze probeert aan te raken met zijn borstvinnen) Over het algemeen doen de dolfijnen dat heel enthousiast. Maar je zag dat het kind niet helemaal zeker op de mat zat, een beetje wiebelde en je zag dat ze het behoorlijk spannend vond. De dolfijn reageerde hierop door heel rustig de handshake te doen. Dat zijn wel kippenvelmomenten. Heel gaaf!

Per dag zijn er 4 trainingssessies. Bij elke sessie zouden er in principe 4 kinderen therapie kunnen volgen, met alle 4 een eigen dolfijn. (op dit moment wisselen ze veel met de dieren, waardoor het er vaak 3 zijn). Maar het gebeurt ook wel eens dat er bij een sessie maar één kind therapie heeft. Dus de andere dolfijnen worden getraind zonder therapiekind. Zodoende is het voorgekomen dat ik al twee keer met ze mocht zwemmen. Super kicken natuurlijk. Toen ik hier stage liep had ik al eerder gezwommen met dolfijnen bij Dolphin Academy. Maar dit was zo veel gaafer! Het leuke is dat je de dolfijnen een beetje kent en veel hebt gehoord over de karakters. En je hebt gewoon een enorme vrijheid. Ik had vinnen aan gedaan en een duikbril opgezet en ging steeds met ze onder water duiken. Imagine; je zwemt onderwater in een helder lichtblauw zeewater, met aan allebei de kanten een dolfijn. AWESOME!!

  • 19 Januari 2013 - 15:34

    Renate Kemner:

    Wauw. Duiken, met dolfijnen zwemmen, in de warme zon. Wat een slecht leven heb je daar toch :P. Ik zou zeggen: kom snel naar Nederland terug, dan neem ik je plaats daar wel in hahaha! Nee ik hoop echt dat het allemaal zo leuk blijft en dat je verder ook nog een toptijd hebt!

    Groetjes,

    Renate

  • 19 Januari 2013 - 16:53

    Alice:

    Ha Anouk,
    Leuk dat we mogen meegenieten met al jouw belevenissen! Voorlopig klinkt het allemaal super. Geniet er van, genieten wij ook.
    Groetjes van de buren

  • 19 Januari 2013 - 18:52

    Cherina:

    Heey Dushi!!

    Haha wat heb je het getroffen daar! Super om te lezen dat alles helemaal goed gaat..
    En ja I can imagine.... Je krijgt de groetjes van mijn moeder en ze komt ooit bij je langs om ook met de dolfijntjes te zwemmen ;)

    Dikker kus!

  • 19 Januari 2013 - 22:31

    Marian:

    Begrijp dat dat een kippevel moment was,echt heel bijzonder!
    En dan zwemmen met aan iedere kant een dolfijn....GEWELDIG!!

  • 20 Januari 2013 - 14:42

    Marite:

    Geniet er maar lekker van hoor! Van alle leuke en gezellige dingen.
    En zeker ook van het lekkere weer, hier sneeuwt het weer op dit moment.
    Brrrr....echt koud!

    Groetjes,
    Marite

  • 21 Januari 2013 - 09:52

    Lisette:

    Wát een topverhaal weer Nouk! Genieten! En zo te horen komt ons cadeau erg goed van pas ;)
    Ben benieuwd hoe je refreshdive was! Vast als een dolfijn in het water hehe ^^
    Dikke knuffel!!

  • 21 Januari 2013 - 09:59

    Martine:

    Wauw Anouk, WAUW! Cool die therapie met kinderen, zijn dat speciale kinderen(minder valide?)? of kan iedereen dat gewoon doen? kan dat in meerdere landen? Hoe zit dat?

    LIEFS! Martine

  • 22 Januari 2013 - 12:05

    Bertjan:

    Anouk,
    Ik heb je verhaal helemaal gelezen en het is echt super gaaf wat jij daar allemaal meemaakt. Hier lig een dikke plak sneeuw en jij zit daar in het zonnetje en zwemt met de dolfijnen. Super Cool natuurlijk.
    Geniet van deze mooie tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

living in the Caribbean

Op 12 januari verhuis ik naar Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Time flies..

18 Mei 2013

Living the dream

01 April 2013

van alles

18 Februari 2013

Papierwerk op Curacao

19 Januari 2013

First week
Anouk

Actief sinds 15 April 2008
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 23274

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 14 Januari 2013

living in the Caribbean

25 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Stage Sea Aquarium Curacao

Landen bezocht: