Papierwerk op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Groot - WaarBenJij.nu Papierwerk op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Groot - WaarBenJij.nu

Papierwerk op Curacao

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Februari 2013 | Curaçao, Curaçao

Papierwerk op curacao
Na mijn eerste werkweek, had ik mijn eertse vrije dag. De komende tijd zullen dit soort dingen zich voornamelijk vullen met papierwerk regelen. De eerste stap was mijn Bankzaken en zorgverzekering op Curacao. Ik zou hier zomaar 3 dagen aan kwijt kunnen zijn, wat ik van veel mensen hoor. Maar ik was er binnen 3 uur al doorheen. Da’s fijn! OP dat soort momenten ben ik wel van bewust dat ik op de antillen zit; ik was de enige nederlander. Tijdens het wachten kwam er heel klein jong miesje naar mijn toelopen en die kon heerlijk schaamteloos naar mijn benen kijken. Volgens mij had die nog niet veel blanken gezien haha..

Maar daarna komt het echte werk: de verblijfsvergunning met de bijbehordende Sedula(antiliaanse ID-kaart). Ik ben nu 2 weken bezig met het maken van een afspraak en het is nog niet gelukt. Ik miste nml nog één papiertje vanuit Nederland; mijn uitschrijving bij de gemeente Maasluis. Sinds ik die binnen heb probeer ik een afspraak met de immmigratiedienst; zodat ik mijn VOG,werkgeversverklaring,geboorteakte kan onmzetten in een aanvraag van verblijfsvergunning.

Hier een kort verslag van mijn pogingen:
Poging 1,2,3: De telefoon wordt niet opgenomen.
Poging 4: Het keuzemenu blijkt in papiamentu te zijn. Op advies besluit ik er naar toe te gaan en daar een afspraak te maken.
Poging5: Vrijdag is mijn vrije dag. Toen ik eenmal bij het gebouw was, bleek de immigratiedienst altijd op vrijdag dicht te zijn. Mij werd verzocht via de telefoon een afspraak te maken.
Poging 6,7: Telefoon word niet opgenomen. Maar dankzij mijn collegaatje Lysa weet ik dat ik op een bepaald punt ‘0’ moet intoetsen.
Poging 8: Yes! Iemand aan de lijn.. Maar er was even geen computer beschikbaar, dus ik kon geen afspraak maken.
Poging 9: degene die over de afspraken gaat is er niet. Die is er morgen(vrijdag)? “Huh? Vrijdag zijn jullie toch dicht?” “Ja, maar je kunt telefonisch wel een afspraak maken.”
Poging 9: vrijdag gebeld voor een afspraak, maar diegene die de afspraken maakt is er maandag weer.

Dus: morgen ga ik verder met poging 10:D
Gelukkig heb ik al Nederlander 6 maanden de tijd om dit in orde te maken.
Verder heb ik het super naar mijn zin. Ik heb op het werk al een weekje bij de animal encounter mogen staan. Hier kunnen mensen snorkelen tussen enorme vissen, roggen en vanachter het raam schilpadden en haaien voeren. Zo ontzettend cool! Ik mag daar bevoegd mensen mee nemen met snorkelen en duiken als ik mijn rescue diver course haal. Ik heb deze week mijn Advanced Open Water Course gehaald (YEAH!) en mag nu officieel tot 30 m. diepte duiken. Waarschijnlijk mag ik begin maart al meedoen met de rescue, das schijnt echt een geniaale curcus te zijn. Je leert veel over EHBO en dan toegespits op duiken. Die curcu duurt 4 dagen. Ondertussen heb ik al aardig wat mooie duikjes mogen maken; waarbij ik al twee enorme vette murenes heb gezien en twee schildpadden. Zoo cool!!

Daarnaast natuurlijk ook bij CDTC geweest. Ook echt super daar! Ik heb al een keertje kort een trainingsessie mogen doen met één van de dolfijnen.. zo gaaf! En ik leer ook daar ontzettend veel!
Zo ff een kort berichtje van mij; want het is tijd voor een feestje! Ajoo dushis!

  • 18 Februari 2013 - 02:21

    Maddy:

    1 woord: WOW!

  • 18 Februari 2013 - 11:23

    Martine:

    Goedzo Anouk! Ik weet nog wel dat je weer uit Nederland kwam en zei: waarom is iedereen zo gehaast? Dus ik denk dat het wel bij je past, dat je 10 pogingen moet doen om iets voor elkaar te krijgen.. aan de andere kant.. dat is natuurlijk ook niet zo ideaal! ;)

    Liefs

  • 18 Februari 2013 - 12:18

    Ninja:

    Klinkt als het leven zoals je dat graag wilde Noek!Ik ben hartstikke blij voor je. En dat die mensen daar nog iets meer in de chillmode leven dan jij.. wend vast snel genoeg!Lekkah genieten dushi!

  • 18 Februari 2013 - 18:33

    Jennos:

    Hey Noukie,

    Klinkt allemaal fantastisch. De pogingen bij een instantie zoals een ambassade of iets dergelijks, klinken allemaal bekend in de oren! Ik mag deze week ook voor poging 2 naar de ambassade van Ghana... Tsja op één papier stond geen handtekening ;-) Heel veel succes en zoals Barry altijd zegt (een collega van de bakkerij): Zonder strijd geen overwinning. Dus op naar de overwinning dan maar!

    Heel veel plezier en geinet er van! Xx

  • 13 Maart 2013 - 18:24

    Bram:

    Hoi Anouk
    veel succes met je papierwerk. Je laat je toch niet gek maken door die Administratieve rompslomp! Helaas heb je dat papiertje wel nodig. Je open water course heb je maar wel mooi binnen. Ik hoop dat je in de tussentijd je verblijfsvergunning hen bemachtigd. Of ben je nu bij poging 20?
    Ik wens je veel plezier met je werk en natuurlijk met het duiken.
    Groeten Braml

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

living in the Caribbean

Op 12 januari verhuis ik naar Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Time flies..

18 Mei 2013

Living the dream

01 April 2013

van alles

18 Februari 2013

Papierwerk op Curacao

19 Januari 2013

First week
Anouk

Actief sinds 15 April 2008
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 23280

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 14 Januari 2013

living in the Caribbean

25 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Stage Sea Aquarium Curacao

Landen bezocht: