van alles - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Groot - WaarBenJij.nu van alles - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Groot - WaarBenJij.nu

van alles

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 April 2013 | Curaçao, Curaçao

Na een aantal verzoeken, hier weer een update van waarbenjij.nu.
So what’s new? Well…
- Ik ben inmiddels advanced diver (weer een level hoger) en mag officieel 30 meter diep duiken 
- Daarna ben ik rescue diver (nog een level hoger) geworden. Eerst een dag EFR(Emergency First Response) gehad met allemaal ‘normale’ EHBO-dingetjes. En dan nog 2 dagen eerste hulp toegespits op duikongevallen. Erg hilarische cursus, heb vaak in een deuk gelegen. Maar ook zeker erg leerzaam. Nu ik rescue diver ben, word ik op mijn werk voornamelijk ingepland op de locatie van Animal Encounters. Want nu mag ik officieel ook de tours begeleiden om de dieren te voeren en foto’s maken. Ik sta daar nu erg vaak en vind het allemaal super! Erg leuk om elke dag bezig te zijn met de zeedieren
- Ik heb een mijn eerste echte autootje.. Nou laat –tje maar weg, want is het een grand jeep cherokee  Hij rijd heeerlijk, wel fijn om niet meer in angst rond te rijden dat de auto wellicht uit elkaar kan vallen.
- Ik ben verhuisd naar Montana. Ik kan daar lekker goedkoop bij Pascal, een vriend van Esther,in huis wonen en das natuurlijk erg fijn. En niet geheel onbelangrijk- er is een warme douche  Dat is een luxe hier op het eiland.
- Al het papierwerk is inmiddels geregeld; bankzaken, papiergedoe voor de auto en mijn aanvraag voor een verblijfsvergunning is nu ook aan de gang. Dan duurt het minstens 5 maanden voordat je de sedula(antiliaanse idkaart) krijgt. Maar daar kan ik nu niks aan doen en is het dus alleen afwachten geblazen.
- In mijn vrije tijd probeer ik vooral meer duikjes te maken, omdat mijn aantal duiken nog erg laag is. Al een paar keer meegeweest om een nachtduik te maken. Om 7 uur ’s avonds is het al donker en kun je al in het donker duiken. Dus om 9 uur ‘savonds ben je alweer terug van een nachtduik haha:P
- Van het surfen is er helaas nog niet veel gekomen.. vorige autootje was niet zo heel rilekst om naar de noordkant te gaan en nu is mijn geld op voor de rest van maand. Dus nu maar hopen dat er volgende maand nog goede golfjes zijn 
- Vorige week waren er twee schildpadden ontsnapt. Er bleek een gat te zitten onder aan het hek waar precies de twee grootste doorheen waren gezwommen. Dus eerst werd het hek dichtgemaakt en daarna moesten we de twee schildpadden terug tillen—zwaar!! Maar wel heel cool natuurlijk  (foto’s zie fb:P)
- Bij de dolfijnen gaat het ook goed, ik leer heel erg veel. Heb zelfs een fluitje gekregen (woohoo!) en ben nu aan het oefenen met kleine gedragingen en op de juiste timing bridgen (=fluiten). Dus ik word daar goed getraind ;)
- En ook niet geheel onbelangrijk; ik leer koken :P Pascal weet echt van alles over koken. Dus ik leer nu allemaal dingen maken zoals zalmtartaartje en bernaisesaus.. Allemaal dingen die ik niet kende maar die wel echt super lekker zijn. Hij gaat me ook leren hoe ik lionfish moet klaarmaken.
- Lionfish is koraalduivel en komt hier niet oorspronkelijk vandaan. Het is een enorme plaag dat het rif kapot maakt. Er wordt van alles aan gedaan om van ze af te komen. Zo was er dit paasweekend een heuse wedstrijd georganiseerd over wie de meeste kon schieten. Supercool! Ik wil het ook heel graag leren, lijkt me wel vet. Dan moet je met een speer en speciale ton gaan duiken. Ik kan inmiddels wel de dode vissen ‘schoon’ maken. Dus ze ontdoen van de giftige stekels, kop en staart eraf knippen en het velletje eraf halen. En dan wilt Pascal me wel leren hoe ik ze moet klaarmaken. Dus voor de mensen die op bezoek willen komen; we gaan absoluut lionfish eten :D Super lekker!!

Nou dit was weer even de update. Ik heb begrepen dat jullie inmiddels te maken hebben gekregen met witte Pasen ipv kerst.. bizarr! Sterkte nog en ik hoop dat bij jullie binnenkort ook weer een beetje warmte is!

  • 01 April 2013 - 11:00

    Tijn:

    Hoi Anouk, gave verhalen heb jij. Ik krijg hierdoor het gevoel om mijn hele studie werk bij de Beekse bergen helemaal over te doen. Ik heb nog geen vakantieplannen, maar zoals jij het laat blijken, klinkt het erg aantrekkelijk om eens een bezoekje af te leggen op Curaçao. Heel veel plezier en blijf schrijven op waarbenjij. nu. Groet Tijn ( die ouwe kleine)

  • 01 April 2013 - 13:42

    Jose:

    Ha Anouk,
    Wat supergaaf om te lezen zeg!
    Wel een hele stap om zo weg te gaan, maar wat je er nu toch allemaal voor terug krijgt! Heerlijk genieten zo te horen! en een droombaan ook nog eens:) Met al die zeedieren!Zo klinkt Curacou zeker aantrekkelijk om eens langs te gaan! Leuke verslagen schrijf je trouwens ook, lezen makkelijk. Ik blijf je zeker volgen!
    Groetjes Jose

  • 01 April 2013 - 14:47

    Alice:

    Leuk weer eens wat van je te lezen. Klinkt allemaal wel heel erg aantrekkelijk. Alsof jede ideale baan hebt, dingen doen die wij op vakantie gaan doen, heerlijk. Geniet er van, en maak af een toe een berichtje, genieten wij ook weer een beetje

  • 02 April 2013 - 09:34

    Martine:

    Joo anouk! Vet cool allemaal! Ik ben jaloers op je auto :D aangezien ik mn rijbewijs ook net heb:P hehe
    Echt toffe verhalen weer :) je leert echt veel(koken!! haha) zo te zien, gelukkig maar! Ik mis je wel ontzettend, maar ik weet dat je t leuk hebt.. dus dat maakt veel goed!
    oh trouwens, mn zus gaat naar curacao.. misschien kan ze n duikje met je maken? duurt nog wel n paar maandjes hoor. maar ik mail je daar wel ffies over!

    Love u dushi!

  • 02 April 2013 - 17:31

    Jennos:

    Hey Anouk,

    Wat klinkt dat allemaal gaaf zeg. Je mag er trots op zijn dat je dit allemaal bereikt hebt. Ik heb er bewondering voor dat je gewoon echt je droom achterna bent gereist. Meid, geniet er heerlijk van. En ik denk dat als ik de verhalen zo hoor; Ik je maar een keertje moet komen opzoeken. De witte Pasen heb ik ook gehoord inderdaad. Heb ik hier in Ghana ook niet zoveel last van hoor, van kou. Lekker die 40 graden. En het 7 uur donker herken ik helemaal. Is hier niet anders. Wel een beetje vervelend dat wij geen stroom hebben 's avonds ;-) Herken je dat ook?

    Geniet ervan!

    Xx Jen

  • 03 April 2013 - 09:12

    Bram:

    Hoi Anouk,
    Het is leuk om je verhalente lezen. Je maakt een hoop mee zeg. Gelukkig wel veel leuke dingen.
    Wat dachjt je: "laat ik gelijk maar een grote auto nemen".
    Het grappige is dat ik me het helemaal voor kan stellen hoe je met dat gevaarte daar rond rijd.

    ik moet weer verder met mijn werk,

    groeten van bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

living in the Caribbean

Op 12 januari verhuis ik naar Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Time flies..

18 Mei 2013

Living the dream

01 April 2013

van alles

18 Februari 2013

Papierwerk op Curacao

19 Januari 2013

First week
Anouk

Actief sinds 15 April 2008
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 23278

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 14 Januari 2013

living in the Caribbean

25 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Stage Sea Aquarium Curacao

Landen bezocht: