back in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Groot - WaarBenJij.nu back in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Groot - WaarBenJij.nu

back in Curacao

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Januari 2013 | Curaçao, Curaçao

Zo daar ben ik dan weer in Curacao. Ik heb lang niets meer van mijn laten horen via deze site. Ik zie dat ik zelfs te lui ben geweest om op deze site aan te vinken dat ik weer in Nederland was. Ook had ik lang het plan om mijn avonturen in Zuid-Afrika helemaal op te schrijven, maar dat is er ook niet van gekomen. Heel even kort dan; ik was een weekje met collega’s van het Safaripark naar Kololo, Zuid-Afrika gegaan om een rangercursus te volgen. Was supergaaf! Elke dag stond er een college over bomen, reptielen, vogels, zoogdieren etc. op de planning. Daarnaast veel safari’s, gedaan. Zo hebben we een metertje of 10 van een olifant gestaan en hebben we vrij dichtbij ruziemakende zebra’s gezien. Ook hebben we met de mountainbike tussen de wilde giraffen gefietst, was echt een superbeleving. En het mooiste vond ik savonds al die sterren! Echt fantastich! Doordat er daar weinig lichtvervuiling is zie je ze echt allemaal! Tot zover even kort mijn afrika verhaal:P

Maar nu; Curacao! Wel grappig, ik las net mijn laatste berichtje op deze site en daar stond dat ik binnen 2 jaar terug wilde zijn op Cura. Nou dat is gelukt, zelfs nog binnen één jaartje. Kwam voornamelijk doordat mijn ogen niet gelaserd kunnen worden en ik de 3.000 euro die ik daarvoor gespaard had nu kan gebruiken. Ik had een ticktet geboekt naar Cura, slaapplaats geregeld en had het idee om binnen 6 maanden een baan te zoeken op het eiland. Dat soort dingen lopen dan eenmaal een stuk makkelijker als je op het eiland bent. Maar het toeval wil dat ik toch 3 dagen van te voren een baan heb gekregen. Was wel grappig gegaan. Ik was gewoon op internet aan het rondspeuren bij welke duikschooltjes ik mijn andere brevetten kon gaan halen en zo kwam ik terecht bij Ocean Encounters (ligt naast Seaquarium). Voor de grap klikte ik op vacatures en zag daar de vacature voor shopmedewerker staan. Dat leek me wel wat. Ik zou eigenlijk alles wat betreft baantjes aanpakken op Cura om mijn verblijfsvergunning te regelen, maar dit was ook nog eens mijn interesse gebied. Dus ik een brief gestuurd en ik mocht langskomen voor een gesprek. Ze zouden namelijk op de vakantiebeurs staan van 9 tot 12 jan in Utrecht. Dus ik daar naar toe, leuk gesprek gehad en kreeg al te horen dat ik was aangenomen. Het klonk allemaal superleuk, ik moet duikuitrusting en snorkelspullen verkopen en duiken inplannen. Daarnaast werken ze veel samen met Dolphin Acadmy om de dolphin dives te regelen en ze werken samen met Animal Encounters, waar mensen kunnen duiken met roggen en haaien onderwater kunnen voeren. En ook dat moet ik dat dus ‘verkopen’. Ik ben er zelf nogal enthousiast over, dus ik denk dat dat wel gaat lukken. Verder gaven ze aan veel groeimogelijkheden in het bedrijf te hebben en willen ze een behoorlijk groot gedeelte van mijn duikcursussen betalen. Klinkt allemaal heel goed! (zie www.oceanencounters.com)

Drie dagen na die vakantiebeurs was het dan zover. Stond ik dan op Schiphol met een hele afscheidscrew. Mama, Papa, Milou, Joeri, Sanne, Valerie, Kitty, Martine, Cindy, Judith, Lisette, Kelsey, Ninja en Annebelle. Stonden we daar met 14 man haha! Met de meiden van GLOBAAL nog even een slok wijn en de proost doen (was wel gek gezicht om 9 uur sochtends haha) en daarna iedereen een heeeeele dikke knuffel geven. Dat was echt een heel moeilijk moment waarbij de nodige traantjes wel gevallen zijn. Dat was echt een rotgevoel, maar dat verdween zo langzaam aan tijdens de reis wel. Ik vind vliegen altijd erg leuk, lkkr filmpjes kijken, spelletjes doen, boekjes lezen. En zo vlogen de 10 uur voorbij. We kwamen om 4 uur smiddags lokale tijd aan en het was dus lekker licht. Superleuk om zo het eiland te zien (vorige keer kwam ik in het donker). Toen we eenmaal op de grond stonden, rook ik een enorme Hasjgeur. Ik was even aan mij zelf aan het twijfelen, want dat kan toch niet??!! Die gast die achter mij zat zei dat tie echt even moest smoken. Nou één en één is twee. Ik weet dat er een hoop drugs gesmokkeld wordt, maar dit in je handbagage?? Weird. Dus ik hield mijn handbagage extra goed in de gaten;) Eenmaal bij de douane kreeg ik natuurlijk de vraag wat ik hier zo lang zou doen. Ik ga officieel 1 juli weer terug, maar ga deze ticket niet gebruiken. Ik moest het land binnenkomen als tourist (en daarvoor heb je een retourticket nodig). Maarja dan blijf je dus 170 dagen op het eiland voor niks. Dus de douane keek al bedenkelijk en ging daar verder op in. Maar ik had natuurlijk al een heel mooi verhaal klaar. Dat ik net klaar ben met mijn studie (klopt) en dat ik nu tijd genoeg heb om mijn duikbrevetten te halen (klopt) en dat ik veel tijd nodig heb om hierin te groeien (klopt). Daarna vroeg ze of ik wel genoeg geld had, dus ik noemde het bedrag wat ik had dat was prima. Ze wilde niet eens mijn bank checken. Dus ik had net zo goed kunnen vertellen dat ik miljonair was haha.

Daarna stond Esther op mij te wachten, waar ik voorlopig dus in huis woon. Terwijl we naar het huis reden, kon de glimlach niet van mijn gezicht; Ik ben er weer! Het huis is echt supermooi. Leuke kleurtjes, mooie tuin. Mijn slaapkamer is echt heel netjes, met een lekker groot bed en een eigen kledingkast. Ook heb heb ik een eigen badkamer (wohoo) mét warm water! Wat een luxe. Vorige keer dat ik hier was in het studentenhuis was dat wel even anders haha. Ook erg leuk: er wonen ook 3 vrolijke honden en een gezellige kat. Zo leuk! Ik ben redelijk vroeg naar bed gegaan,half 10 lokale tijd. Ik was gesloopt. Ik had de laatste week amper geslapen en de laatste avond was ook erg gezellig met Sanne en Val waardoor ik uiteindelijk maar 3 uurtjes geslapen heb voor de reis. Maar daardoor kon ik wel extra goed slapen in het vliegtuig.

De volgende dag mocht ik al meteen meelopen met de dolfijnentrainers van CDTC ( Curacao Dolphin Therapy Centre ; http://www.curacaodolphintherapy.com) Voor de mensen die dat nog niet wisten. Ik mag hier als vrijwilliger meekijken/helpen met de training van de dieren. Zo gaaf dat ik dat mag meemaken! Doordeweeks zijn de therapiesessies en in de weekenden worden er dus alleen trainingsessies met de dieren gedaan. Er vinden zo’n vier sessies per dag plaats en tussendoor worden er allerlei andere dingen gedaan. Zoals de viskeuken schoonmaken. Tussendoor is er genoeg vrije tijd en kan ik lekker die interessante boeken lezen die op het kantoor staan. Die gaan over het trainen van dieren. Erg leuk om op zo’n dag theorie en praktijk meteen mee te krijgen. Daarnaast is het ook gewoon een leuk team wat er nu staat en gingen ze lkkr gek waterwerk doen. Iemand had zijn camera meegenomen en ik mocht de foto’s maken. Zo heb ik toch wel hele grappige foto’s kunnen maken van rocket ride’s (waarbij de dolfijn de trainer de lucht in duwt) die niet altijd goed gingen haha.

Zoals je merkt gaat hier natuurlijk prima:P Vandaag ga ik proberen een telfoon te regelen (is wel zo handig). Ik hoorde dat het bij jullie nu zo -1 graad is. Sterkte!! Morgen zou het zelfs -4 kunnen worden toch? Ik zal aan jullie denken :P

  • 14 Januari 2013 - 13:46

    Jaimy:

    Anouk dit klinkt echt al het perfecte leventje! Doen wat je wil op de plek waar je wil zijn.
    Super respect! En duiken en trainen! Alles wordt zo goed als voor je geregeld en betaald.
    Wat heb jij dit echt mega goed voor elkaar! Ik en luuk moeten toch maar eens komen kijken!

    Ik wens je alle plezier en geluk van de wereld maar met deze vooruitzichten moet dat goed komen!

    X Jaimy

  • 14 Januari 2013 - 13:48

    Martine:

    Hoi lieve Anouk,

    Ik zie dat je je alweer goed vermaakt! Ik moet wel een traantje laten bij het feit dat jij daar zit en wij hier, ook in verband met het weer! Maar ik ben heel blij voor je. Hopelijk kunnen we binnenkort een wijntje drinken over skype(met een draaidop of kurk?? ;) haha) Maar ga eerst lekker settelen daar!

    Veel liefs, Martine

  • 14 Januari 2013 - 13:58

    Renate:

    Wauw klinkt gaaf joh!! Best fijn als je zo gemakkelijk de douane door komt. Heel veel plezier daar, ik hoop echt voor je dat je zo snel mogelijk een verblijfsvergunning krijgt! Succes met settelen!

    Groetjes,

    Renate

  • 14 Januari 2013 - 14:14

    Jen:

    Hey Anouk,

    Wat een verhalen, helemaal gaaf! Geniet ervan en fijn dat alles zo voorspoedig verloopt...
    Ik zie de volgende verslagen graag tegemoed.

    Xx Jen

  • 14 Januari 2013 - 15:15

    Madelon:

    Waaauw wat klinkt het heerlijk allemaal!
    Je bent het levende voorbeeld van 'follow your heart'!
    Go for it girl! xxx

  • 14 Januari 2013 - 15:58

    Fred Van Baal:

    Hoi Anouk,

    He meid wat super gaaf dat je een vervolg heb daar, toppie.
    Ik zal weer je verhalen lezen.
    Geniet maar lekker van je mooie leven daar.

    Groetjes Fred
    Bergen op Zoom

  • 14 Januari 2013 - 16:08

    Laura:

    Noukkieee!

    Wat geweldig om nu al een verhaal van de afgelopen dagen te lezen! Super dat je weer helemaal aan het stralen bent "op zun Anouks"! Awesomee!!

    Het afscheid zal inderdaad best lastig zijn geweest, toch een moeilijk moment zoiets! Maar fijn dat het moment dat je in het vliegtuig zat, dat gevoel een beetje weggeëbd is.

    Zo.. dat is beter geregeld! Zo'n mooi huis met een GROOT bed en kamer, een SCHONE keuken en een WARME douche! Dat is inderdaad wel wat anders, dan vorig jaar!

    Nou Nouk, ik wens je heel veel plezier en geluk en lekker dingen doen waar jij zin in hebt; duiken, dolfijnen trainen, polartjes drinken en natuurlijk surfen.

    Liefs x Lau


  • 14 Januari 2013 - 16:35

    Vera:

    Hoi Anouk,

    Gelukkig ben je goed aangekomen.
    Super dat je gelijk aangenomen bent.
    Het is bij ons nu een witte wereld.
    Heel veel plezier met alles wat je
    gaat doen.Groetjes en dikke kus
    van ons allemaal en een poot
    van Max.

  • 14 Januari 2013 - 17:27

    Google:

    Snoek!!

    Wow klinkt gewoon te gek, blijf schrijven! En stop met jaloezie opwekken, kan. ik. niet. langer. aan. Net als jij ben ik namelijk niet zo dol op kou haha! Keep up the good work!

    Kus Google

  • 14 Januari 2013 - 17:58

    Marian:

    Hoi Anouk,

    Wat klinkt dat allemaal super zeg! Wat een leventje!
    Geniet er maar van!
    xx

  • 14 Januari 2013 - 21:42

    Sanne:

    Lieve dude!!
    Wat ben ik blij om te lezen dat je heelhuids bent aangekomen! :D En ik lees 't alweer: je zit daar helemaal op je plekkie! Had ook niet anders verwacht hoor ;) Gelukkig heb je een lekker appartement.. Grappig dat je zo blij bent met een warme douche haha! En tof dat je al een dagje hebt meegelopen met de dolfijntrainingen :D YOU GO GIRL!!
    Meid, blijf schrijven!! Zo leuk dit!! En hoop je snel eens op mijn beeldscherm te zien springen en stuiteren ^^
    Dikke kus! Sanne
    Ps: 't was zooooo ironisch gisteravond (en koud trouwens hehe)! Super om te zien, heb ff goed aan je gedacht :D


  • 15 Januari 2013 - 00:09

    Reni:

    Hey Anouk,

    Heel veel plezier in Curacao. Geniet van je nieuwe werk bij CDTC (maar blijf kritisch, je snapt wel wat ik bedoel :-)) en leer vooral veel!

    Groetjess


  • 15 Januari 2013 - 18:02

    Bertjan:

    Anouk, het is je allemaal weer gelukt en ik las net je stuk en ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Veel succes.

  • 19 Januari 2013 - 11:40

    Marianne:

    Hi Anouk,
    Wat een belevenis weer! Super!
    Wat een mogelijkheden heb je daar zeg.... duikshop/dolfijnen/ duiken/ roggen en haaien, ik zou bijna jaloers op je zijn haha.
    Heb je al weer een duik gemaakt? Wij hebben pas ook weer een aantal duiken in ons logboek bij kunnen schrijven.... dus leuk om een keer ervaringen uit te wisselen hoor.
    hou ons maar op de hoogte van je belevenissen want we leven graag mee met al je avonturen.

    hartelijke groetjes,

    Dirk, Marianne en de blaffers

  • 20 Januari 2013 - 10:33

    Ingrid:

    Heeej Anoukie!

    Jemig wat leuk om te lezen hoe goed en hoe snel je dingen geregeld hebt zeg! betekent dat t t je gegund is :-) nou ben heel benieuwd naar wat er nog komen gaat als t nu al zo goed bevalt. T ga je goed :-)

    Xx Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

living in the Caribbean

Op 12 januari verhuis ik naar Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Time flies..

18 Mei 2013

Living the dream

01 April 2013

van alles

18 Februari 2013

Papierwerk op Curacao

19 Januari 2013

First week
Anouk

Actief sinds 15 April 2008
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 23294

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 14 Januari 2013

living in the Caribbean

25 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Stage Sea Aquarium Curacao

Landen bezocht: